nedelja, 27. maj 2007

Razširitve spletnega brskalnika Firefox

Danes bom opisal svoj priljubljen seznam razširitev za spletni brskalnik Firefox. Firefox uporabljam ravno zaradi pestre izbire razširitev in enakosti okolja na različnih operacijskih sistemih. Firefox ima na tem veliko prednost, saj se uporabnik veliko hitreje lahko preseli iz enega sistema na drugega (npr. z Windows na Linux).
Firefox je prav tako moj priljubljen brskalnik, ker prikazuje HTML kodo, tak kot je zapisano v standardu in me tako hitro opomni, da sem pozabil na kak del. Zame je sedaj postal nepogrešljivo orodje pri razvoju spletnih aplikacij.
Pred slabim mesecem sem na vseh računalnikih zamenjal operacijski sistem Windows XP z openSuSE 10.2. Takrat sem si tudi podrobneje pogledal razširitve, ki jih ponuja Firefox

  • Firebug je vse splošno "debug" orodje za spletni pretok podatkov, spletne strani. Omogoča prikaz zaporedja nalaganja podatkov (slik, odvisnosti, ...), njihovo hitrost, velikost; prikazuje vse prenesene podatke (HTML header-je) in vsebuje še mnogo drugih priročnih prikazov in majhnih orodij. Orodje sem "odkril" pred kakšnim mescem dni in sem v nekaj minutah odkril kaj vse sem zamujal in se spomnil na številne ure, kjer bi mi prišlo to orodje zelo prav
  • ScribeFire (previously Performancing for Firefox) je priročna razširitev za takojšnje objavljanje na priljubljenem blogu. Razširitve si sicer nisem namestil (oz. je ohranil : odstranil sem jo po kakšnem dnevu), ker mi je uporabniški vmesnik na mojem blogu (www.blogpost.com) zelo priročen in izpopolnjen. V primeru, da spletni vmesnik ne bi bil tako dober, bi uporabljal to razširitev.
  • Forecastfox je priročna vremenska napoved v statusni vrstici. Večino časa preživim pri brskanju po spletu (branje novic, člankov, iskanje dokumentacije, ...); tako da imam zmerom sveže informacije o vremenu. Napoved je dokaj točna in ima vpogled tri dni vnaprej.
  • Clipmarks omogoča shranjevanje delov spletne strani, ki jo obiščem v lepo pregledno celoto. Možno je izbrati sliko, besedilo in ostale elemente, ki so prikazani na spletni strani. Razširitev sem kasneje odstranil, ker enostavno tega ne uporabljam in se trudim držati načela - če ne potrebuješ, ne nameščaj.
  • Greasemonkey omogoča, da majhni delčki JavaScript kode spremenijo privzeto delovanje spletne strani; spremenijo delovanje obstoječe JavaScript kode oz. ostalih delov spletne strani. Ideja je zelo zanimiva, tudi nekaj zanimivih primerov je navedenih; a osebno imam težavo z zaupanjem takšnim majhnim delčkom kode, ko ne vem točno kaj počnejo. Res da so "open source", a se mi ne ljubi pregledovat vsake vrstice kode, ki jo takšna razširitev zajema. Drugače je to zelo zanimiva in priročna razširitev.
  • Foxmarks Bookmark Synchronizer omogoča sinhronizacijo priljubljenih povezav s spletnim strežnikom, od koder si jih lahko na drugem sistemu ponovno sinhroniziramo in tako se priljubljene povezave, v primeru nepričakovanega sesutja sistema ali kakšne druge nepričakovane dogodivščinem, ne izgubijo. Pri tej razširitvi si je potrebno narediti račun na spletni strani, ki omogoča prepoznavo lastnih povezav. Ta razširitev je zanimiva, a sem velik ljubitelj oz. pristaš Googla, tako da imam nameščeno njihovo rešitev. V primeru, da ne bi imel Google računa, bi uporabljal to razširitev.
  • Web Developer je namenjen razvijalcem spletnih aplikacij. Je popolna dopolnitev razširitve Firebug. Web developer je moj glavni pripomoček pri odpravljanju napak v spletnih aplikacijah.
  • Google Browser Sync sem najdel že pred časom in sem na njega že skoraj pozabil, spomnil sem, ko sem iskal razširitev, ki počne ravno to. Na spletni strani Firefox razširitev, sem najdel Foxmarks Bookmark Synchronizer, a se mi ni zdel primeren zaradi varnostnih razlogov.
Takole, tole nekako zaključuje seznam razširitev, ki se mi zdijo, da dopolnjujejo Firefox. Komentarji so, seveda, dobrodošli. Pa še na veliko uspešnih dni.

Ni komentarjev: