torek, 5. februar 2008

Rescue and Recovery

Vsak dan nekaj novega.

Včeraj sem dobil silno idejo: hočem imeti 64-bitni sistem, pa če je tudi Linux. Začel sem testirat različne distribucije, kot LiveCD-je oz. DVD-je. Nobena ni pokazala uporabniškega vmesnika - namizja. Vse so se zaustavle pri črnem zaslonu. Po kratek pogovoru z stricem Googlom, sem videl, da je to znan problem - in je potrebno sistem dejansko namestit in potem še posebaj gonilnike za grafično itd. Tega se pa nisem lotil. Mogoče še le na hitro: trenutno mi je najbolj všeč Ubuntu distribucija - testiral sem jo na svojem (službenem) drugem prenosniku Lenovo R60; primerjal pa sem: Fedora 8, openSuSE 10.3 in Ubuntu 7.10.

Iz izkušenj vem, da je potrebno ukrepati pred posegom v računalnik, ker pač: zvoniti po toči je prepozno oz. brezveze. Tako da je potrebno najprej "bek-ap-irat" obstoječ sistem in nato se igrati z novimi stvarmi. Kmalu za tem je bila panika: kje je moj restore DVD. Navajen sem bil iz Toshibe, da je imela restore DVD, ki mi je postavil svež sistem. Tukaj pa ga ni! Ne morem verjet, da ga pri Lenovo ni; da imam samo nameščen sistem: sedaj pa se znajdi. Po nepotrebnem sem celo gnjavil trgovino, kjer sem računalnik kupil... zgleda, da po nepotrebnem.

Vsak dan sem bolj srečen, da sem se odločil za Lenovo (IBM). Računalnik ne, da le zgleda vsak dan bolje, temveč tudi deluje in daje vedeti: da je resni igralec v svojem segmentu računalniške opreme. Ob zagonu se pojavi čuden napis, ki opisuje moder gumb na tipkovnici. Sam sem že dalj časa razmišljal: kaj si naj začnem s tem gumbom. Dalj časa, ker imam tudi služben prenosnik Lenovo in je v bistvu enake oblike... Tako sem ravno poganjal Hiren BootCD, da bi razdelil disk na dve particiji in kopiral eno particijo (Windows) na drugo in si s tem naredil varnostno kopijo. Pa sem te le rekel: pa ajde Miro, bodi faca in poglej kaj se zgodi, če stisteš ta gumb. In tako sem ga le pobožal po njegovi nežni plastični površini čudno modre barve. Nič se ni zgodilo... grrr, dajmo še enkrat, pa dvakrat; pa dvakrat hitro, pa ... hmmm. Aaaa: opcijski meni se pojavi. Saj: samo enkrat je dovolj, pač: nevčakanost terja svoj davek.
V opcijskem meniju, je mogoče izbrati med več možnostmi: med drugim je tudi "Rescue and Recovery". Ne moreš, da verjameš. Kako je to tukaj, če pa nimam DVD-ja, ki bi imel te podatke. Hmmm, pa poglejmo kaj se skriva pod tem seksi naslovom. In ponovno ne moreš, da verjameš: požene se Windows Vista - a v nekem čudnem okolju; minimalno ravno takšno kot bi pričakova za "Rescue and Recovery". V preglednem oknu, so prikazani vsi relevantni podatki in opcije, ki bi jih pod takšnim sistemom pričakoval.
Na voljo je pisana paleta orodij: lahko naredim backup/restore diska ali samo datotek, spremenim gesla, diagnoza sistema, antivirusni programi in ... lahko surfam po internetu. Zanimivo pri tem je: da je brskalnik Opera! :) Ne moreš, da verjameš.
Sistem nudi (vsaj kolikor je videt) popolno sistemsko podoporo administriranju računalnika, vse kar potrebujem za opravitev backup/restore operacij.
Pri brskanju po možnostih in menijih sem naletel na "Map network drive" in sem dobil ogromen nasmešek na svoja (danes) dokaj otožna usta... ne morem, da verjamem: to sem pogrešal na vseh teh rescue sistemih... pa še tega nisem zasledil. Tukaj pa deluje "out-of-the-box". Čudovito.
Pogrešam pa aplikacijo, ki je podobna (emm) -- aplikaciji, ko razdelim disk na dve particiji; trenutno sem pozabil ime. To je trenutno edina aplikacija, ki jo pogrešam, ostalo pa zgleda, da je vse pripravljeno na uporabo. Zelo pohvalno in zame dokaj presenetljivo. Upam, da me bo Lenovo (T61P) še naprej pozitivno presenečal.
Priporočam nakup.

Ni komentarjev: