četrtek, 14. junij 2007

Nameščanje: Apache Ant

Po daljšem času, sem si na prenosnik, ponovno namestil Windows XP (TabletPC Edition). Kot z vsako novo inštalacijo sistema, si je potrebo sistem prilagoditi po svojih potrebah in željah. Danes bom predstavil namestitev Indijansko Mravljo : Apache Ant. Odločil sem se, da bom uporabil verzijo 1.7; saj ni več Beta verzija in se zdi, da je že čisto dozorel produkt. Kot skoraj vsako pot po internetu, bom tudi sedaj začel na Googleju. Google je moja prva točka pohoda po internetu. In začnimo. Iskanje hitro vrne rezultate, ki smo si jih želeli. Ciljna stran bi morala biti vidna kot prvi rezultat v seznamu. Na voljo je več hitrih povezav, ki jih ponudi Google. Trenutno me zanima le binarna verzija Mravlje, tako da sem se kar od tukaj napotil na spletno stran, ki je naslovljena: "Binary Distributions". Povezava me je hitro in brez dodatnega klikanja pripeljala do ciljne spletne strani. Prikaže se spletna stran na kateri je mogoče zamenjati tudi ponudnika (strežnik) s katerega si želimo prenesti datoteko. Priporočam, da se uporabi privzeta vrednost, saj je, glede na izkušnje, vedno tista, ki je najbolj optimalna glede na povezavo/ lokacijo računalnika, s katerim smo obiskali spletno stran. Spletna stran nam prav tako ponudi na voljo kateri način stiskanja želimo uporabiti za preneseno datoteko. Če uporabljamo Windows sistem, je priporočljivo .zip pakiranje, na UNIX okoljih pa .tar.gz oz. .tar.bz2. Odločitev je stvar uporabnika in načeloma ni napačne izbire. Sam sem se odločil za apache-ant- 1.7.0-bin.zip. Desno od te povezave so še tri dodate povezave do treh "ključev" različnih varnostnih podpisov. Gre se za PGP, SHA1 in MD5. Če bi delal vse pravilno in tako, kot bi moral ... bi naj, bi po uspešnem prenosu moral preveriti, če je prenesena datoteka dejansko ta, ki sem jo želel in če je bila med potjo mogoče kakorkoli spremenjena... a, na žalost sem preveč len. A delam, da tem, da tudi to spremenim. Takole, sedaj se to lepo prenese na izbrano lokacijo na osebnem računalniku in po uspešnem prenosu, odpremo paket v direktorij, kjer se nahajajo vse Java povezane zadeve. Jaz imam za Javo namenjen direktorij C:\java\ in v ta direktorij kopiram tudi Mravljo. Na sliki je mogoče videti, kako imam nastavljeno na svojem računalniku. Trenutno je ta računalnik začasni razvojni sistem, a ga bom čez čas resneje postavil. A v vsakem primeru, se mi zdi razdelitev, kot je sedaj zalo pregledna in primerna za razvoj Java aplikacij. V direktoriju se zraven Indijanske Mravlje nahajajo tudi Java JDK (Java JRE), Eclipse in Apache Tomcat 5.5. Mogoče bi lahko dodal Mravljo v direktorij više, poimenovan Apache. A to je trenutno le začasna ideja, saj je v njem nahaja le Tomcat. Ko se enkrat odločimo, kje bomo shranili Mravljo, je potrebno sistem (ni nujno, je pa priporočljivo) prilagoditi oz. Mravljo povezati v operacijski sistem; kar v mojem poimenovanju pomeni, da nastavimo sistemsko pot do domače vasi Indijanske Mravlje in njenega poglavarja dodamo na sistemsko pot (senat modrih mož). In se odpravimo (po različnih poteh) do Sistemskih lastnosti
. Navodila so za Slovenske Windows XP SP2. V primeru, da je uporabljen kak drug sistem, se spremeni tudi lokacija menijev, tako da me ne držat za besedo (sliko). V Sistemskih lastnostih se opravimo do "Dodatno" in nato pri dnu še "Spremenljivke okolja". Odpre se okno z enakim naslovom. V tem oknu dodamo med lastne sistemske spremenljivke, spremenljivko "ANT_HOME" (Ime) in pot do direktorija, kamor smo kopirali kot vrednost. Spremenljivke shranimo v "uporabniške spremenljivke", ker ne želimo, da celoten sistem uporablja (nočemo česar povozit) enake nastavitve - naj ima vsak svoje. Zaenkrat. Da pa bomo lahko dostopali do Velikega Mravljaka je potrebno dodati na sistemsko pot, pod do njegove kočice. To naredimo tako, da kreiramo (ali uredimo že obstoječo) spremenljivko "PATH". Ponovno dodamo spremenljivko med "Uporabniške spremenljivke", zato dodamo kot sami sebi vrednost "%PATH%", ki prebere "sistemsko spremenljivko", s tem ne "prepišemo" sistemske spremenljivke, temveč le dodamo vrednosti. Tako, smo pripravljeni na prvi test delovanja. Poženemo "Meni start --- Poženi --- cmd --- OK". Pokaže se ukazna vrstica. Napišemo "ant" in Enter. Hmmm. Kaj pa je sedaj to? Ne najde "tools.jar"? Hmm, zgleda da kaže na napačno Java implementacijo. Pa popravimo. V Uporabnikove sistemske spremenljivke dodamo pot do Java implementacije. Pred tem sem poiskal kje na mojem sistemu se nahaja datoteka "tools.jar" - Iskanje po datoteki, čez celoten sistem. Ko sem dodal še tole pot, pa lahko testiram še enkrat. Pa ponovimo korak "Meni start --- Poženi --- cmd --- OK". In ... jeee, napiše, da ne najde datoteke build.xml, a najdel je ANT in ni se pritoževal nad manjkajočo datoteko tools.jar. Takole, pa smo namestili še en uporaben programček.

Ni komentarjev: